29 november 2009

En ny utmaning!

Vem vore jag om jag inte hoppade på en utmaning som jag hittade hos Julbloggen?

1. Jag köper alltid mer julklappar än jag borde.
Nä, jag tycker vi håller julklappandet på en bra nivå.

2. En riktig julgran med äkta barr är ett måste hemma.
Ja tack.

3. Jag tycker om att göra önskelistor för mig själv.
Jajamensan, man kan göra listor om det mesta!

4. Julmaten är väldigt viktig.
Till viss del. Eller egentligen inte själva maten - jag äter ju knappast någon traditionell julmat - men det ska kännas juligt.

5. Skinka, lutfisk, Janssons frestelse, sill måste finnas med.
Nej tack - inga döda djur på mitt julbord (inga levande heller, för den delen).

6. Ingen riktig jul utan snö på julafton.
Det är större chans att det är strålande vårsol på jul när man bor i södra Sverige. Kommer det snö blir jag jätteglad.

7. Julen är oftast fridfull hos mig/oss.
Inte oftast, alltid.

8. Släktbesök ingår alltid i julen.
Nä. Den närmsta familjen bara. .

9. Jag rimmar ännu på flera julklappar.
Rimmar bara då och då.

10. Jultomte är viktig .
Både och. Egentligen, ja.

11. Jag har alltid fullt upp på julafton med bestyr .
Nej, lite lagom bara.

12. Julkort ska skickas på Posten.
Självklart.

13. Jag ser de flesta av de traditionella julprogrammen på julafton.
Gärna Karl Bertil Jonsson.

14. Julen är mer jobbig än rolig.
Nej! Julen blir inte jobbigare än vad man gör den.

15. Fåglarna får alltid något att äta på "i julklapp"?
Inte här i stan, men hemma hos mor och far är det ett måste.

16. Dopp i grytan är viktigt.
Absolut inte, har aldrig doppat i grytan.

17. Julkalendern i TV försöker jag följa.
Nu för tiden ytterst sällan, länge sen det var något riktigt bra nu.

18. Åker alltid skidor på jul eller annat om snön kommer.
Skulle jag gärna göra om det blev snö!

19. Vi åker bort till värmen och "firar jul" utomlands.
Nope, och skulle jag resa bort över jul skulle det bli till en storstad. En välplanerad resa i så fall, aldrig att jag skulle sitta på ett trist hotellrum eller ligga vid en pool på julafton.

20. Vi brukar vara flera familjer/människor som slår oss ihop och firar.
No.

Inga kommentarer: