20 oktober 2008

"Det är väl synd att kasta så fint papper..."

Ja, den frasen skulle jag lätt kunna kläcka ur mig när alla julklappar är öppnade, för jag älskar fina presentpapper, jul eller ej. Mina allra finaste julpapper är ett med motiv från Central Park, med skridskoråkare och promenerande människor inköpt på Bloomingdales i New York, samt ett underbart brunt papper med leksakståg i femtiotalsstil, inköpt på Marks & Spencer i London. Ska se om jag kanske kan fota och visa här i bloggen framöver!

Men nu är det ju nytt år och ny jul och nya papper att tråna efter. Tycker tyvärr att presentpappersutbudet här i Sverige brukar vara ganska slätstruket, så det är lätt att drömma sig bort på sidor som Container Store. Här är några papper som jag gärna skulle ha i min samling inför jul.


Vändbart papper med röda fåglar, finns att se närmre på här (kommer inte alls till sin rätt på den här lilla bilden).


Glada julkulor med sången som vi alla kan sjunga med i om vi hängt med i Kalle Anka på julafton. Jag gillar stilrena mönster och det här hade nog kunnat bli riktigt fina paket!

Och så till sist min favorit som jag skulle älska att ha i min samling: de härliga renarna! Alldeles fantastiskt fint och med en härlig touch av svunna tider! En större bild finns att titta på här.

3 kommentarer:

Julbloggarn sa...

Jag har en utmaning till dig på min sida :)

Anonym sa...

Panduro har jättefina papper i år.

Anonym sa...

Julbloggarn: spännande!

Tomtens dotter: tack för tipset, måste kollas in snarast!