13 december 2009

Alkotest, kan man kalla det

I kväll har jag testat två av Systembolagets julprodukter.

Blossa 09 med smak av clementin var rätt trist och inte särskilt god. Tunn och blaskig i smaken, och utan rätta glöggkänslan. Kan inte bli mer än 2 i betyg.

Rekorderlig julcider med smak av äpple och kanel var inte heller någon höjdare. Första klunkarna gick okej men sen gick det bara utför. På sin höjd en tvåa i betyg. Och då känner jag mig ändå generös.

Resten av julen tror jag att jag håller mig till traditionell glögg, julmust och kanske någon slags julöl om andan faller på.

3 kommentarer:

Ulrika sa...

jag som tyckte att årgångsglöggen från blossa för en gångs skull var drickbar i år!..jaja, smaken är som baken..

Hanneles jul sa...

Dufvenkrooks alkoholfria Chili & choklad var riktigt gott, Kiviks Päron med ingefära rekommenderar jag, mums. Båda kan man dricka även kall.

lotta sa...

Ulrika: Haha, ja den är väl det, smaken... Rekommenderar hur som helst inte den där cidern.
Hannele: Chili & Choklad låter spännande, kanske borde testa en sån...