23 december 2009

Dan före dopparedan

Ojojoj vilken dålig julbloggare jag varit på sistone. Saknad julstämning i kombination med en fulltecknad almanacka är orsaken. Och nu är det redan dags! Så många saker jag tänkt blogga om men inte fått ro till. Till exempel...
  • hur härligt det är med snö veckan innan jul.
  • hur fult det är när det töar, speciellt dagen innan julafton.
  • julkort som kommit.
  • min vegetariska julsk*nka som står i ugnen just nu, preparerad enligt tydliga instruktioner från min kära far. Hoppas den blir god, det är första gången på tio år som jag ska smaka något som ska likna "vanlig" julskinka.
  • och på tal om det, hur sorgligt det är att grisskandalen för några veckor sedan redan fallit i glömska. Antar att lika många grisar som vanligt fått sätta livet till inför detta köttfrosseri som kallas jul.
  • min julgran är jättefin! Kanske kommer bild framöver.

Igår, de sista timmarna på jobbet, singlade flingor ner och julstämningen kom tillbaka. Allt eftersom kände jag hur den steg och när jag promenerade hem i snöfallet var den i stort sett i topp. Hem, på med julmusik och sen gjorde jag Mozartkulor som förpackades i cellofanpåsar för att ha som gå-bort-presenter i helgen.

Idag har de sista klapparna fixats, maken och jag åt lunch på lokal och i kväll kommer min fina svåger hit på middag, glögg och allmän uppesittarkväll. Life is good, eller hur?

Julen, alltså. Fina grejer.

1 kommentar:

MJ sa...

Hej!

Jag önskar dig och din familj en riktigt God Jul!

Kram

Khim