25 oktober 2010

Fint och speciellt

Den som - liksom jag - är en hopplös pysslare men ändå vill skicka fina och lite ovanliga julkort kan med fördel botanisera på Etsy, där designers och pysslare själva kan sälja sina alster. För ett par veckor sen köpte jag finfina julkort där och sedan tidigare har vi beställt ett stort fotografi från en kanadensisk fotograf. Etsy är en samlingsplats och man beställer direkt från varje försäljare via Etsy. Betalar gör man oftast via PayPal.

Det är ett digert arbete att söka igenom alla fantastiska saker, men det är värt det, jag lovar! Här kan den som är sugen se vad som är kategoriserat under Christmas. Själv har jag som sagt främst siktat in mig på julkorten så här långt och här är några av mina favoriter:

Jättefina kort med en katt som är ruskigt lik min hittade jag hos Katefunk. Sådana här, liknande i alla fall, borde jag i och för sig kunna göra själv om jag bara fick min katt att sitta still så länge.

Baby, it's cold outside. En av mina favoritjul- och vinterlåtar finns att höra här. Här är ett kort på samma tema, verkligen ett kort som jag skulle kunna skicka. Nelladesigns har gjort det.

Själv beställde jag kort från Stephanie Fizer. Gillar färgerna, gillar stämningen, gillar motiven.



Korten kom snabbt och var fint inpackade i små cellofanpåsar innehållandes inte bara korten utan även kuvert och små klisterlappar att stänga kuverten med. Ser väldigt fram emot årets julkortsskrivning.

Och Ps: Etsy har en svensk kusin, Signerat. Signerat hittar du här.

3 kommentarer:

Lina sa...

Vilka fina julkort :) Av julkort kan man aldrig ha för många, något som dock inte resten av min familj förstår..

Fridolin sa...

Superfina kort. Jag gillar det med sjungande barn på rad bäst!

Tina´s Jul sa...

Ååå, vilka fina kort!