30 oktober 2010

Utmanad!

Jag har blivit utmanad av Jul i Laloland och sånt kan jag ju som bekant inte motstå!

Pepparkakor - Lussebullar
...men gärna en lussekatt också, en sån där saftig god. Torra lussebullar göre sig icke besvär.

Skumtomtar - Knäck
Too much döda djur i Skumtomtar.

Ischoklad - Marsipan
Gärna lite av varje, men inga jättemängder av något.

Köttbullar - Prinskorvar
Inget av det men gärna några goda vegobullar (finns goda både att göra och köpa) och en liten sojakorv till det!

Julkorv - Julskinka
Gärna vegetarisk sk*nka. Glömde blogga om den förra året, ska försöka bättra mig till i år.

Lax - Sill
Äter varken eller, men sill kan jag sakna ibland.

Revbensspjäll - Janssons Frestesle
Alltid Jansson!

Paradis - Aladdin
Heja de mörka bitarna!

Rullsylta - Pastej
Har aldrig ätit något av det.

Glögg - Julmust
Båda är måsten!

Rödbetssallad - Dopp i grytan
... sa vegetarianen.

Ris a la Malta - Risgrynsgröt
Mm... risgrynsgröt.

Äpplemos - Senap
Solklart ju.

Hemma - Borta
Blir ofta borta (men ändå "hemma", hos föräldrar eller svärföräldrar) men till nästa år önskar jag hemma-hemma.

Utomlands - Sverige
I alla fall i juldagarna, reser gärna till storstäder i december.

Ge - Få
Helst en fin mix!

Mysteriet på Greveholm - Dieselråttor & sjömansmöss
Har inte sett någon av dem.

Chokladkalender - Paketkalender

Plastgran - Äkta gran

Arne Weise - Ernst
Huuu, ingen alls tack!

Antar att alla gjort utmaningen nu, men om inte: haka på!

1 kommentar:

Therese sa...

Ser att vi har en till vegetarian mitt ibland oss, trevligt! :)