05 november 2010

Så bra det kan bli

Kort arbetsdag, lång helg. Inga måsten och ändå känsla av traditioner. Det är svårt att inte gilla Allhelgonahelgen. Min farmors grav ligger för långt borta för att jag ska kunna ta en dagstur dit, men kanske blir det en tur till makens släktingars gravar på närmre håll. I övrigt gäller lugn, ro, promenader och god mat i helgen, som förhoppningsvis kröns med att MFF tar hem SM-guldet på söndag.

Nu har jag precis hällt upp ett glas vin, och snart ska vi sätta igång med fredagsrisotton. Hoppas alla får en härlig novemberhelg!

3 kommentarer:

Therese sa...

Själv håller jag på IFK Göteborg, så jag vill inte att MFF vinner. :)

Juletanten sa...

Det är skönt med kortare arbetsvecka. Det behövs ibland.
I dag ska vi åka till mina föräldrars grav och tänka ljus. Vi åker sent på eftermiddagen. Det är så fint att komma till kyrkogården när alla ljus är tända.

Hanneles jul-paradis sa...

mysigt