19 november 2010

Små jultecken

  • Igår när jag åkte buss förbi Gustav Adolfs torg här i Malmö lyste det stora, fina julträdet! Några gubbar höll på vid det med stegar och annat, så jag antar att det var förberedelser inför nästa söndag när det ska tändas "på riktigt".
  • På gården mittemot står en tänd julgran!
  • Vred huvudet lite åt höger, och på granngården stod också en tänd julgran! Den släcktes dock senare, så de kanske bara testade lite.
  • Köpte pepparkakor (Annas, de är godast) och fyllde min fina pepparkaksburk, så nu är jag laddad för första advent.
  • Nyss snöade det! Stora, blaskiga flingor! Nu verkar det har blivit vanligt snöblandat regn igen, men ändå. Snö!
Idag är jag ledig, vilket är otroligt välbehövligt. Jag ska ägna dagen åt att gå till frisören, gå en sväng på stan, köpa en chai latte, gå hem och lyssna på Spanarna (när Spanarna börjar kl 15.00 blir det helg för mig) samtidigt som jag ska lösa korsord. Sen blir det god fredagsmiddag och skönt soffhäng. I helgen blir det lägenhetsfix och kanske någon liten loppis, vi får se. Trevlig helg, allesammans!

Inga kommentarer: