12 november 2007

Ny musik

Idag fick jag paket på hallgolvet igen - två nya julskivor! Hurra!

Båda två kommer i från bolaget Hear Music, vars skivor säljs på Starbucks. Jepp. Starbucks. Vissa suckar säkert ljudligt då, men ärligt talat: de här julskivorna är de bästa jag vet!
För det första: de ser ut som små julpynt i sig, helt fantastiskt fina
digipack- fodral med de sötaste detaljer man kan tänka sig. Mistletoe and merriment, på bild nedan, var min första Hear Music-julskiva och jag tycker den är helt underbart fin. Sleigh full of songs var en av skivorna som kom idag och även den är som en karamell.

För det andra är samlingen av låtar på skivorna helt underbara:
det är Frank och Bing, Ella och Louis plus en massa andra gamla, softa, lite jazziga inspelningar. I mina öron: perfekt till glöggpartyt!
Förutom de här två har jag även en skiva som heter Christmas sparkle och en som heter Santa baby, den kom också idag. Och jag håller alla mina tummar för att 2007 års julskiva kommer att finnas på Starbucks i Köpenhamn.


3 kommentarer:

Anonym sa...

Vad härligt med en riktig julblogg! Jag återkommer :)

Anonym sa...

Roligt!
Gillar julskivor :-)
Ett tips angående julmusik: Tommy Körberg och Oslo Gospel Choire. Jättebra

Anonym sa...

Srtuntlillstrumpa: välkommen hit - och välkommen tillbaka!

Tomtens dotter: tack för tipset! Blir nyfiken på den skivan.