02 november 2008

En sockerbagare....

Johanna Westman har skrivit en hel hög kokböcker under årens lopp, några som jag verkligen gillar riktade till barn och så en trevlig italiensk kokbok. Den senaste i högen heter Julgodis för små och stora sockerbagare. Jag har haft den hemma från biblioteket i ett par dagar och fick idag tid att titta igenom den ordentligt, och visst finns det ett par recept som ser riktigt härliga ut. Men tyvärr tror jag inte det blir något inköp av den här boken, den känns aldrig riktigt spännande. Med både Två systrars söta, Vinterns söta och Claes Karlssons Julbak i bokhyllan blir den inte något måste.

3 kommentarer:

Helen sa...

Det låter inte så kul, tror att jag beställt den i jultidningar eller nåt, älskar att göra julgodis!

Anonym sa...

Du får tävla om den här istället

http://kampanjer.cloettafazer.se/fazer/ogon/julgodis/start.html

Gratis passar alltid fint i hyllan ;) Tror också jag har beställt den i jultidningarna. Beställde allt som hade ordet jul i sig.. Dock är jag mer intresserad av Vinterns söta.. så vi får se om det blir den också..

Anonym sa...

Ja, den var ju verkligen fin ändå, så klart.
Och som Lisa säger: gratis passar ju alltid så jag kanske tävlar jag med!

En jultidningsförsäljare har jag dock inte sett på år och dar. Synd, faktiskt!