02 oktober 2009

Jul året om

Fina julklappspapper är nog det jultillbehör jag gillar allra mest. Otaliga är de rullar jag släpat hemåt på flygplan, för dessvärre har jag alltid hittat de finaste utomlands. Jag tycker mig dock se att utbudet av fina julklappspapper blir allt större här hemma; det är bra tycker jag!

Hur som helst, tillsammans med fina papper vill jag gärna ha fina julklappsetiketter. Jag gillar speciellt varianter som inte är bara klisterlappar utan som har någon liten finess. Här är två av mina favoriter genom åren.

En rund julklappsetikett med ett litet snöre i toppen, silverfärgad med en söt Rudolf på. Glittrade mycket fint under granen! Jag köpte dem hos favoritaffären Crate & Barrel i New York för sex år sedan och nu finns endast ett "sparex" kvar. Plus det här då, mitt bokmärke med makens fina julhälsning till mig på baksidan.

Den här fina julklappsetiketten med tåg köpte jag på Marks & Spencer i London 2004, och jag bara älskar de fina retrotågen som tuffar förbi på den. Kanske är det lite svårt att se hur fint det är på den här lilla bilden. Till min stora glädje fanns ett matchande papper; härligt brunt tjockt papper med glada jultåg på. Kanske det finaste julklappspapper jag har - och har haft. Den här varianten har ett en liten klisterlapp i ena hörnet och så skrivs hälsningen på baksidan, även i det här fallet är det maken som skrivit till mig.

Och nu använder jag dem som bokmärken, vilket jag gillar massor. Lite jul året om, sådär.

3 kommentarer:

Julhuset sa...

Jag ska försöka hinna göra egna etiketter i år, i london har jag köpt många fina papper.

Lotta sa...

Ja, jag borde också försöka pyssla själv mer. En tur till Panduro kanske vore något.

JULBLOGGEN sa...

Oh att pyssla själv är jag dålig på...