19 juli 2010

Titta!



En ny härlig julbakbok att se fram emot - Sju sorters julkakor av Cecilia Vikbladh. Släpps så vitt jag kan förstå i september och beskrivs av förlaget så här:

Doften av hembakat får oss att må bra och sprider julstämning i hela huset. I juletid låter vi kakorna dofta kryddigt gott av kanel, ingefära, nejlika, kardemumma, stjärnanis och saffran. En riktigt god chokladkaka hör också julen till. Den oemotståndliga chokladkakan med kaffesirap och dadlar blir garanterad en succé. Till Cecilias egna favoriter hör vetebröd med frisk smak av citron och kardemumma och knaprigt kola- och kaneltäcke. I boken finns även recept på drycker att värma sig med efter en promenad i vintervädret.

5 kommentarer:

ASSA sa...

Den boken ser flott ut! Nesten sånn at jeg får litt lengel mot jul ;))))
Men du får ha noen flotte sommerdager!
Og God tur til Grekenland ;)

Lisa sa...

Oj då.. den boken bara måste beställas när den dyker upp. Fast jag får egentligen inte köpa mer kokböcker, men jag får väl råka trycka på knappen ;)

Ingvild B sa...

Den boken tror jeg at jeg må få tak i også.
Man får jo aldri nok av juleoppskrifter ;)

Takk for tips! :)

Lotta sa...

Ja, jag kan knappt bärga mig tills jag får bläddra i den!

Jul i Laloland sa...

Ja, får nog bli en till kakbok då trots allt.