13 november 2010

Äntligen....

... har jag tagit mig i kragen och köpt ett fint Kastehelmi-fat från Iittala! Ett härligt äppelgrönt valde jag (färgen kommer inte alls till rätta här på bilden!). Kastehelmi lanserades första gången 1964 och gjorde i år comeback. Ända sen jag såg det första gången har jag trånat efter det, och idag kom jag som sagt äntligen till skott! Hurra!

Blir lite sugen på att köpa ett vitt också, eller kanske ett snyggt grått som enligt killen i butiken är en liten specialare som inte kommer att finnas så länge. Kan man egentligen få för många av fina fat? Tror knappt det va? Kanske blir det ett till trots allt. Ett grått hade kanske varit snyggt till saffranskakan, och en saffranskaka kommer snart att bakas i det här hemmet.

2 kommentarer:

Anna sa...

Det fatet är riktigt snyggt! Önskar ibland att jag hade ett!

Lotta sa...

Anna: snart är det ju dags att skriva till tomten...