01 november 2009

Planering, planering


Kommer ni ihåg mitt allra första inlägg för den här säsongen? Nä, klart ni inte gör, men det var det här. En påminnelse om att jag i år lovat att hjälpa en god vän som inte är jultokig med julstämningen i år. Jag har redan hunnit en god bit på vägen, och det roliga är att det verkar som om hon heeeelt glömt bort mitt löfte. Alltså kommer allt att bli som en överraskning för henne, vilket jag tycker känns jätteskoj.

Idag tog jag mitt planerande ett steg längre, för idag köpte jag det här roliga änglaspelet med ett luciatåg från Pluto till henne. Min tanke från början var att hon skulle få en liten adventsljusstake men sen hittade jag ingen bra (läs: tillräckligt liten) så då fick det bli det här. Hon kommer att få noggranna instruktioner om att tända det minst varje söndag. Lagom till första advent ska hon få det.

I övrigt har jag skaffat ett litet pussel med ett recept, också från Pluto, som jag ska skicka till henne längre fram. Jag har plockat fram de bästa juldelarna i Lottaböckerna (eftersom hon också är Lotta-fan). Jag ska skicka henne en skiva med mina bästa jullåtar. Med andra ord: jag har hur kul som helst med att förbereda min julpepp!

2 kommentarer:

Tina´s Jul sa...

Visst är det roligt att planera och komma på bra saker, det är något av det roligaste jag vet :-)

Hanneles jul sa...

Kul :)